Evo da pokušam malo da se nastavim na ovu temu - kao član NN veća. Već smo o ovome diskutovali ali možemo da se podsetimo i opet komentarišemo. Detaljniji odgovor i komentar će sigurno biti postavljen od strane Prodekana za nastavu.
milanbergh wrote:
- Koje su posledice po nastavnika (koristim ovaj izraz ne iz nepoštovanja prema profesorima, već zbog toga što neki predavači nisu profesori) ako u anketi dobiju "lošu" ocenu? Da li se pokreće ovo pitanje na NN veću uopšte?
Da, pokreće se. Posle svake obrade anketiranja se dobijena lista postavlja na dnevni red NN veća. Najveća "pažnja" se posvećuje onim nastavnicima koji dobijaju izrazito niske ocene. Oni se, trenutno, opominju i traži se od njih izveštaj u sledećem nastavnom ciklusu u kontekstu toga šta su promenili u nastavnom procesu. Za sada se ne komentarišu suviše oni nastavnici sa maksimalnim ocenama. Postoji intencija, koja će nadam se biti uspostavljena, a to je da se nastavniku koji tri puta uzastopce ima loše ocene ne poveri nastava za jednu školsku godinu iz datog predmeta. O tome smo već diskutovali u nekim prethodim postovima - to je inaće i preporuka Nacinalnog saveta. Prodekan za nastavu se zalaže da se ta preporuka stvarno i primenjuje.
milanbergh wrote:
- Koji je cilj ankete ako je odgovor na prvo pitanje negativan?
Na prethodno pitanje nije odgovor potpuno negativan, ali da dodam da je namera ankete poboljšanje nastavnog procesa. Kako i zašto se to radi u svetu, o tome sam ja komentarisao na drugom mestu - ne bih da se ponavljam.
milanbergh wrote:
- Koliko su nastavnici motivisani (i čime) da poboljšaju svoj rejting na anketi?
Mogu ti reći da nastavnicima (većini) nije baš prijatno da imaju niske ocene i da budu javno prozvani zbog toga. Kao što je već napomenuto, možda bi nagrada za "naj" bila bolja motivacija. Sa druge strane, pri izboru u zvanje na izbornim većima se čita i ocena studenata (obavezno se unosi u referat) i utiče na raspoloženje nastavnika koji glasaju. Stavi se u situaciju nastavnika koji se bira u više nastavno zvanje a studenti su ga kao nastavnika ocenili katastrofalno loše. Mislim da taj nastavnik ni neće želeti da se bira u više zvanje dok se ne "popravi". Jedino su od toga "oslobođeni" redovni profesori.
milanbergh wrote:
Ako se ispostavi da se anketa sprovodi čisto pro forme, onda i ne vidim neku veliku svrhu iste, osim za statističke potrebe, ako nekoga to uopšte i zanima. Ako pak anketa može da ima za posledicu neku promenu u nastavnom procesu, onda je ja zdušno pozdravljam.
Mislim da se trudimo da anketa ne bude "pro forme". Možda to nije dovoljno i možda bi trebalo uraditi da se to i verifikuje tj. da studenti (i nastavnici) imaju potvrdu da anketa "nečemu služi". Evo nekih predloga (trenutno ih izmišljam) - radikalnih ili manje radikalnih
. U svetlu ovoga, dobro bi bilo ponovo pročitati tekst Brendon-a i Mirjane Antov - nije baš sve tako jednostavno.
1. Svaki nastavnik koji ima manju ocenu od 6 - sledeći semestar ima 10% manju platu. Spisak javno objaviti a sredstva, recimo, usmeriti na kupovinu knjiga i drugih nastavnih sredstava.
2. Ukoliko ima tri semestra uzastopce manju ocenu od 6 - ne poveriti mu nastavu za sledeću školsku godinu.
4. Uslov za izbor u više zvanje je ocena veća od 7.5
5. Uvesti "instituciju" najboljeg nastavnika godine. Glavni uticaj na to ko će biti izabran bi bila ocena studenata. Neka nagrada za to mi trenutno ne pada na pamet - plaketa ili tome slično.