Brendon wrote:
Glavno pitanje je dali bi to sto imamo manje predmeta dovoljno olaksava materiju da se predmet spremi za toliko krace vreme, i dali znanje ima dovoljno vremena da odlezi? Ali ako se to vec negde primenjuje to verovatno znaci da se moze...
Fazon trimestara nije nov i primenjuje se u svetu. Mislim da se više primenjuje u zapadnim zemljama i Americi.
Evo da malo razvijemo diskusiju. Pokušaču da posmatram stvari iz perspektive studeta. Ako grešim, ispravite me.
Ako pogledamo našeg prosečnog studenta, on/ona imaju po 4-5 predmeta po semestru. Od toga izaberu jedan ili dva u kome aktivno učestvuju a na preostalim su pasivni posmatrači. Pri tome razmišljaju o 2-3 zaostala ispita. Ukoliko imaju više zaostalih ispita, broj tekućih predmeta na kojima su aktivni se smanjuje. Kakva efikasnost se od ovoga može očekivati.
Ukoliko su organizacijski fokusirani samo na 1-2 ispita, moguće je da će ih odmah i položiti, broj zaostalih ispita će se smanjivati, efikasnost porasti.
Mislim da je pojam "znanje da odleži" primerenije ranijem načinu polaganja ispita kada su se ispiti isključivo polagali u ispitnim rokovima. Tada su nastavnici "odradili" svoja predavanja, predavanja nisu bila interaktivna niti su se nastavnici trudili da takva i budu, studenti nisu bili primoravani da se spremaju za svako predavanje nego su jednostavno čekali ispitni rok i onda - "gruvaj". To se lako može videti i sada na pojedinim predavanjima gde su studenti samo "fizički" prisutni jer im taj predmet trenutno nije u centru pažnje, bez obzira što se nastavnici trude da ih učine interaktivnim. Odziv studenata je veoma nizak. Naravno, u takvim okolnostima se može razumeti da treba vremena da "znanje odleži".