Nevena wrote:
Za organizovanje dešavanja iz određene oblasti su zaslužni određeni predmeti i katedre, i to ne samo profesori, jer bez inicijative ili bar pomoći studenata često ih ne bi ni bilo...
Ne zameri
Nevena, ali moram nešto da prokomentarišem ovu tvoju rečenicu. Tiče se predmeta i u vezi je sa ovom diskusijom.
Predmet ne sme biti nikad ono što je na fakultetu glavna odrednica svega. Predmet je bitan ali nikad ne sme biti u prvom planu. To našem fakultetu nanosi velike probleme, i ne znam koliko si ti svesna tih problema. Ja sam subjektivno veoma osetljiv na "predmet" kao odrednica svakom nastavniku - jer znam da nam to nikad nije i neće doneti ništa dobro. Predmet, kurs ili kako god, nije "nedodirljiva" kategorija koja je namenjena samo "odabranim" jer se predmeti dele na "bitne" i "manje bitne". Ako predaješ "bitan" predmet onda si i ti "bitan" i povlačiš sve beneficije koje iz toga slede
- Ono što nas karakteriše kao nastavnike nisu predmeti nego "Uže naučne oblasti" jer se, po zakonu, mi ne biramo više na predmete nego na "Uže naučne oblasti"
- Svrstavanje, grupisanje, predmeta u uže naučne oblasti je besmislica, koja je produkt okorelih "konzervativnih" shvatanja. Takav stav nije samo na našem fakultetu, nego i na drugim, kao posledica "tradicije". Recimo, navika je da se kaže - Onaj koji je u "jednoj naučnoj oblasti" ne može da drži predmete iz "druge naučne oblasti - je potpuni nonsens
- Studenti brane svoje završne radove u okviru Smera, Studijskog programa a ne predmeta. Predmet nema nikakve veze sa završnim radom. To je toliko ukorenjeno kod nas da neko ume da kaže da se čak i Doktorati brane iz "predmeta"
- Onaj nastavnik koji za jedan semestar ne može da pripremi i predaje drugi predmet sledećeg semestra, mora da se zapita kako to da jedan student to može da uradi a da pre toga nikad taj predmet nije slušao
- Zapad je to odavno shvatio, i tamo niko od nastavnika nema "eksluzivno pravo" da predaje određene predmete. Na taj način su mnogo fleksibilniji, operativniji, prinuđeni na međusobnu saradnju i spremniji za brze promene ukoliko se to od njih očekuje.
Znači, da bi nastavnik predavao neki predmet, ne treba mu Nobelova nagrada za to. Svakom nastavniku i studentu bih preporučio da se malo pozabavi iskustvima Prof. Feldera
http://www4.ncsu.edu/unity/lockers/users/f/felder/public/RMF.htmlTo je profesor koji se mnogo godina bavi edukacijom u oblasti visokog obrazovanja. Ima dosta interesantnih članaka (veoma ozbiljnih - u šaljivom tonu) u smislu proširivanja vidika iz oblasti inženjerske edukacije
Nadam se da nisam bio preopširan.
BTW. Pozivam sve studente od III godine pa nadalje - Smer Hemijsko inženjerstvo da mi se jave. Znate gde sam i očekujem da mi dođete "u vizitu". Neću vam ništa
ali za svaki slučaj prvo pokucajte na vrata da isključim struju kroz bodljikavu žicu