Ovo je slobodan prevod teksta: Richard Felder, "Chemical Engineering Education", 37 (3), 220-221 (2003).
Richard Felder
North Carolina State University
_____________________________
Провео сам неколико деценија на једном универзитету и редовно посећујући друге, али понекад и даље имам проблема са разумевањем академске логике. Кад год моја збуњеност достигне критичну тачку, волим то да проверим са мојим старим школским другом Драги Кликклаком, који увек изгледа да је на врху свега. Налетео сам на њега на конференцији пре неки дан.
"Дакле, Кликклаче чујем да је ваш факултет подигао првих 10 милиона долара за свој најновији фонд."
"Тако је - наша кампања "Проследи на кампању за будућност "је закључена и пројекат је у току. Ми сада идемо на нових 150 милиона"
"Али, последњих месец дана си ми рекао да сте управо добили 50 милиона на свој рачун за Бамбус пројекат "Борба Клизи Данас ", а нисте потрошили сав тај новац још увек."
"У праву си ... Дакле, шта је твој проблем?"
"Зашто вам је потребно још 150 милиона?"
"Тако можемо да изградимо нове актуелне бионаноинфотехнолошке објекте."
"Мислио сам да је ваш Биотехнолошки центар изграђен прошле године?"
"Па наравно, али за оно што смо сада добили нема довољно простора да се сместе нови дипломирани студенти у лабораторијама и канцеларијама"
"Који нови дипломирани студенати?"
"Оне које ћемо да ангажујемо са тим програмима за 60 хиљада долара за стипендије који ћемо узети од оних 150 милиона."
"Шездесет хиљада? Али то је више него што ми плаћамо наше доценте"
"Да, исто је и са нашим, али и са тим новцем би требало да будемо у стању да повучемо гомилу дипломираних штребера истраживача од Стенфорда и МИТ-а."
"То би било лепо, али ви и ваше колеге већ имате онолико студената колико не можете да опслужујете - не можеш сада додавати нове у неограниченим количинама?"
"Вероватно не, али то је за нове чланове које долазе на факултет"
"Које нове чланове факултета?"
"Оних са истакнутих катедри, наравно."
"Мислите оне које ћете добити са 50 милиона?"
"Не, осам нових који ће доћи из фонда од 150 милиона. Ми ћемо бити у стању да платимо те фаце много више него што добијају њихови шефови катедри и готово исто колико добијају и фудбалски тренери Стенфорд-а и МИТ-а "
"То би имало смисла, јер ће они добити своје студенте ... али, Кликклаче, зашто је потребно толико нових професора? Већина од вас су већ у настави са само два курса годишње."
"Тако је, са тим новим професорима можемо добити сви по један курс. Прилично слатко, зар не? Осим тога, ко ће менторисати новим студенатима постдипломцима ако ми не допринесемо више нашем факултету у том смислу? "
"Заборавио сам на то."
"Видиш, то је твој проблем - недостаје ти целокупна слика свега. Сада, шта мислиш шта ће се десити када имамо све те нове чланове факултета и постдипломце, истраживаче на факултету? "
"Тада ће бити још теже за вас да пронађете место за паркирање у кампусу?"
"Не ... Па, да, али то нема везе. Размисли о свим донацијма које ћемо повући и радовима које ћемо објавити и усталасати истраживања са доларима које ћемо потрошити-бићемо у нивоу са Стенфорд-ом и МИТ-ом! "
"Ви би требало да будете испред њих, јер ћете имати више својих факултетских наставника и дипломираних студената ... У сваком случају, ја још увек не видим поенту."
"То је једноставно. "УС Невс & Ворлд Репорт" заснива своје оцене на основу донација и радове на основу трошкова истраживања, прећи ћемо право у првих десет ..."
"А онда ..."
"А онда наш број уписаних дипломираних студената са других факултета ће бити већи, а ми можемо повећати нашу продуктивност и смањити оптерећење наставника још више, тако да ћемо постати атрактивнији у односу на друге факултете ..."
"Цал Тецх и Минесота, јер нема никог на Станфорд и МИТ?"
"Тако је! Да ли је то план, или шта"?
"Дозволи ми да видим да ли то има смисла. Ви покушавате да добијете 150 милиона долара од компанија и бивших студената, иностраних донација тако да можете изградити нове објекте за смештај нових чланова факултета и студенте који ће повећати финансирање истраживања и продуктивност, што вам омогућава да регрутујете још више нових чланова факултета и студената? "
"Ни ја то боље не бих објаснио."
"Али како ћете те људе задржати?"
"Аха!-добро што си питао! Декан ми је ставио у надлежност "Инжењеринг - Сан Светлијег Сутра" као нове кампању глобалне миленијумске ере коју спремамо да објавимо."
"Врло примамљив наслов."
"Да, декан мисли да јесте. Ми смо мишљења да би 400 милиона долара покривало већину наших потреба за најмање две године. "
"Допада ми се како ви мислите на велико, Кликлак, али где ћете наћи више фирми и бивших студената, иностраних донација спремних на ударац после свих тих других кампања и пројеката?"
"Ми смо размишљали о томе, и да не би смо запали у финансијску дубиозу, ми смо дошли до два неискоришћена извора са јаким интересом у нама. Ево, погледај ово. "
"Хајде да видимо: - Форма Обавезе факултетскe студентске и помоћних служби за препродају разних артикала - и обезбеђену бесплатну правну службу да им сe помогне у томе. Изванредно! "
"Да, и погледај простор за број кутија колачића који су у обавези да продају сваке године."
"Сјајно размишљање, Кликклак, знам да ће свако на свом факултету прискочити да помогне ... Али, шта је твоја друга група жељних донатора? Не могу да верујем да још нисте покушали да исцедите још нешто од свих њих. "
"Многи од њих смо већ исцедили, мој пријатељу. Размисли, ко је најважнија особа у кампусу, онај коме је факултет и администрација првенствено ту да служи, онај који добије више користи од универзитета него било ко други? "
"То ће бити фудбалски тренер."
"Немој бити апсурдан - то је студент основних студија. Вредност факултетског образовања сваком студенту је преко милион долара, зар не? "
"Да, али ..."
"Дакле, ако питамо сваког од њих да нам уступи минорних 100.000 долара, што је само десети део онога што смо им дали, на коњу смо."
"Врло паметно, Кликклак, сви остали који се труде да намакну средства ће бити зелени од зависти."
"А ко би могао да их криви? Ох, пре него што одеш, наш Аустралијски партнер и произвођач чоколадних обланди је поново актуелан ове године. Колико кутија могу да издвојим за тебе? " _____________________________
Svaka sličnost sa aktuelnim ličnostima i događajima je slučajna.
_________________ Nesposobni su sposobni da onesposobe sposobne. Sizifu su rekli kad je stigao na vrh brda:"Nije to taj kamen!"
|