Forum Tehnološkog fakulteta u Novom Sadu

It is currently 22 May 2024, 03:50

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Objektivno ocenjivanje - šta je to?
PostPosted: 14 Dec 2009, 14:17 
Offline
User avatar

Joined: 25 Nov 2009, 13:07
Posts: 610
Mislim da je jedna od najčešćih tema među nastavnicima i studentima (češće među studentima) je pitanje koliko je njihova ocena, kao kvatifikovani pokazatelj njihovog znanja, objektivna. Ovo je veoma ozbiljno pitanje i jedinstven, konkretan odgovor je nemoguće dati. Naravno, nemoguće je biti objektivan - objektivnost ne postoji. Može se biti manje ili više objektivan. Pre diskusije o ovome, postavljaću neka pitanja i pokušati da na njih odgovorim.

- Kako neko postaje nastavnik, saradnik na visokoškolskoj ustanovi?

Završetkom studija i upisom doktorksih studija se može dobiti zvanje "asistent" kao prvo zvanje koje podrazumeva prenošenje znanja studentima. Međutim, asistenta niko nije "naučio" niti je on osposobljavan da obavlja taj posao. Čest je ovakav scenario, asistentu se jednostavno kaže:"Ovde ti je kancelarija, držiš vežbe iz toga i toga u toj i toj učionici, materijal ti je taj i taj, imaš da održiš toliko i toliko testova i kolokvijuma - i to bi otprilike bilo sve" ili možda još:"E da zaboravih, ne počinješ ove nego sledeće nedelje".

Ovo je, izgleda, jedina struka gde nema neke "prakse" ili obuke ili tako nečeg sličnog. To bi vam bilo otprilike kao kad bi neko završio Građevinski fakultet i date mu da isprojektuje most nedelju dana posle diplomiranja. Da li bi se vi usudili da pređete taj most kada bi znali da ga je takva osoba projektovala?

- Kako predavati?

Tako, ne postoje univerzalno prihvatljive metodologije predavanja, ispitivanja, osposobljavanja studenata za ono što studiraju. Prema tome, mnogo toga je subjektivnog i profesori uglavnom rade onako kako oni misle da je ispravno - znači veoma subjektivno. Retko se na univerzitetima i kod nas i u svetu sprovodi bilo kakva metodologija edukacije koja je naučno ispitivana, rezultati verifikovani itd.

Na primer, odavno je poznato da su klasična predavanja - profesor priča (usput vrti folije, piše na tabli, vrti slajdove), studenti slušaju i usput hvataju beleške - najmanje efikasan način prenošenja znanja. Međutim, i dalje su takva vrsta predavanja prisutna u najvećoj meri.

_________________
Nesposobni su sposobni da onesposobe sposobne.
Sizifu su rekli kad je stigao na vrh brda:"Nije to taj kamen!"


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Objektivno ocenjivanje - šta je to?
PostPosted: 14 Dec 2009, 20:15 
Offline
User avatar

Joined: 03 Dec 2009, 14:14
Posts: 23
Drago mi je da i neko od profesora razmislja na ovaj nacin. Sta uciniti da se ovakvo stanje promeni? Cekati da stara skola ode u penziju (do tada cu nadam se i zavrsiti fakultet), ili preduzimati nesto (pa da i moja generacija oseti pozitivne promene) ;)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Objektivno ocenjivanje - šta je to?
PostPosted: 20 Dec 2009, 09:12 
Offline
User avatar

Joined: 25 Nov 2009, 13:07
Posts: 610
Uzevši u obzir da smo svi manje, više subjektivni evo jednog saveta (subjektivnog naravno).

Često su studenti razočarani ako ne polože test, ispit jer misle da su dovoljno znali da bi ga položili ili su zaslužili veće ocene. Često je i pitanje kako da se pripreme za sledeći test, ispit.
Evo jednog upitnika za takve slučajeve. Predlažem vam da odgovorite najiskrenije što možete na ova pitanja. Pre polaganja sledećeg testa, ponovo pogledajte ovaj upitnik.

Odgovorite sa "Da" ako uglavnom tako radite ili sa "Ne" ako to radite retko ili nikad.

1. Da li uradite sve što vam je nastavnik zadao da uradite van časova nastave?
2. Da li ste uložili ozbiljan napor da razumete tekst koji vam je zadat? (Ne računajući obradu samo odgovarajućih urađenih primera ili rešenih testova).
3. Da li aktivno učestvujete u nastavi i raspravi sa kolegama van nastave? (Sa svojim idejama, pitanjima, pomažete kolegama da se neki problemi reše ...)
4. Da li pitate kolege o stvarima koje ne razumete?
5. Da li ste razumeli SVE probleme koje su vam zadati da ih samostalno rešavate?
6. Da li konsultujete nastavnika (konsultacije, email) kada imate problema oko nečega?
7. Da li konsultujete saradnike (konsultacije, email) kada imate problema oko nečega?
8. Da li ste na času pitali za rešavanje nekih problema?
9. Da li ste rešavali probleme bez razmatranja kako se rešavaju?
10. Da li ste pažljivo razmatrali sav materijal predviđen za test, ispit i uverili se da možete uraditi sve što se u njemu nalazi?
11. Da li ste se dovoljno naspavali pre ispita, testa ?

- Ako vam je većina odgovora "Ne" ne budite iznenađeni ako ste loše prošli na testu, ispitu
- Ako vam je većina odgovora "Ne" i pri ponavljanim polaganjima, još manje budite iznenađeni ako ste loše prošli na testu, ispitu
- Ako vam je većina odgovora "Da" a loše ste prošli na testu, ispitu
onda nešto nije dobro i treba videti gde "škripi". Potražite odgovor kod nastavnika, saradnika itd.

_________________
Nesposobni su sposobni da onesposobe sposobne.
Sizifu su rekli kad je stigao na vrh brda:"Nije to taj kamen!"


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group