Često ćete čuti raspravu među profesorima o tome šta je naš "prioritet" - nastava ili nauka.
Evo prevoda uvodnog članka već spomenutog profesora Feldera:
______________________________________________
За протеклих пола века, перформансе у истраживањима су биле главни - а понекад и једини - критеријум за напредовање појединаца и промовисање факултета у оквиру универзитета, и то је постало све важније у институцијама чија је традиционално основна делатност настава – као што су факултети.
Овај тренд је имао несрећне последице. Интензиван притисак за обезбеђивање пројеката и објављивање радова професоре приморавају да проводе највише времена на истраживање и науку и при томе они могу минимално да се посвете настави, међусобним односима и свом здрављу и квалитет наведеног се често и види. Факултетски чланови са јаким истраживачким референцама и потпросечним наставим способности рутински постају редовни професори, док изванредни наставници са потпросечном (а понекад и просечном) истраживачком продуктивношћу не напредују. Депресивно много научних радова је објављено који имају мало или никакав утицај на технологију или друштво и никада нису цитирани осим од њихових аутора, а језгро инжењерских курсева стагнира, иако глобализација има драматичнан утицај на вештине које се ће се од инжењери очекивати у наредним деценијама....
______________________________________________
Ako vаs je ovo zaintrigiralo možete pročitati nastavak ...
Veza između nastave i istraživanja 1. Da li postoji?Veza između nastave i istraživanja 2. Кako da se pojačaju ali ne na uštrb jedno drugom